Warsztat

Jak fotografować jedzenie?

15 lutego 2018

Podczas fotografowania jedzenia nie potrzebujemy profesjonalnego sprzętu. Warto poznać kilka praktycznych wskazówek, aby zdjęcia jedzenia były równie apetyczne jak samo jedzenie. Potrawy w restauracjach wyglądają coraz ciekawiej, a szefowie próbują stworzyć małe arcydzieła na talerzu. Ważne jest, aby potrawy wyglądały jak najlepiej, ale często przedstawiają się źle na zdjęciach. Aby uzyskać dobre zdjęcie jedzenia najlepiej, aby światło wpadające przez okno (światło dzienne podczas fotografowanie jest równie korzystne co sztuczne) nie było bezpośrednie. Promienie słońca są pożądane, ale tylko w określonych ilościach. Warto fotografować jedzenie podczas zachmurzonego nieba. Ustawiając całą kompozycję zdjęcia, należy postarać się, aby okno znajdowało się po lewej lub prawej stronie. Takie ustawienie zapewnia zrównoważone oświetlenie. Podczas fotografowania kulinarnego arcydzieła warto wybrać odpowiednie dodatki, aby pasowały do głównego motywu. Można np. na zdjęciu umieścić kawę w filiżance lub kubku, albo szampana do słodyczy. Do potraw z mięs doskonale nadaje się wino. Należy także zadbać o odpowiednią zastawę stołową i akcesoria, które nadają się do aranżacji scen podczas fotografowania jedzenia. Fotografując potrawy, trzeba jednak eksperymentować, np. z położeniem aparatu. Niektóre potrawy będą wyglądać wspaniale sfotografowane z góry, inne z kolei nadają się wyłącznie do ujęcia z poziomu stołu. Chodzi o głębię zdjęcia, która nie może być jednak zbyt duża, ponieważ nie powinna odrywać widza od głównego tematu. Wystarczy dostosować ekspozycję, balans bieli i kontrast kolorów. Niektóre elementy po wykonaniu zdjęć powinny zostać poprawione komputerowo, ale bardziej zaawansowana obróbka nie jest konieczna, ponieważ przedstawienia jedzenia powinny być jak najbardziej naturalne. Fotografia kulinarna jest z pewnością interesującą i przede wszystkim smaczną aktywnością. Do robienia niezwykłych zdjęć, potrzeba jednak dużo pomysłowości, cierpliwości i samozaparcia. Nie należy też oczekiwać, że zrobimy wspaniałe zdjęcia od razu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden + 20 =